torsdag 20. september 2012

Gangen på en torsdag...

Idag har Tyttebær mannen og jeg vært på Ikea for å kjøpe nye overskaper til kjøkkenet. Det er ikke alltid så greit å kjøpe et hus med nytt kjøkken, når kjøkken innredningen ikke er festet godt nok til veggene. Her holdt overskapene på å dette ned... noe som resulterte i at vi bestemte oss for å kjøpe noen nye.

Siden Tyttebær mannen nylig er ryggoperert, så lar opphengingen av de nye skapene vente litt på seg. Så isteden for å sette kopper og kar inn i nye kjøkkenskap, så bestemte de små englene og jeg oss for å vaske og rydde litt :)


Så etter god hjelp av de to små, har vi et skinnende rent bad og gang.


I den anledningen tenkte jeg at jeg skulle vise dere litt av gangen vår. Planen er at den skal pusses opp om ikke så alt for lenge.


Men dere skal få se den slik den er nå :)
Jeg ELSKER jo gamle nordiske ting, huset vårt er fylt opp av små og store detaljer fra venner, familie og loppis/auksjons funn.


På det øverste bilde kan dere se et emaljert vaskevannsfat med vannmugge. Dette settet fikk jeg av en god venn av meg for noen år tilbake. Moren hans hadde funnet dette settet på låven på gården der dem bor, og da hadde han tenkt på meg. DET setter jeg jo veldig pris på. Jeg har også en matchende balje. 
 Settet står på en kommode rett utenfor badet, jeg syntes det passer så godt der.

Dette gamle kvikksølv speilet hang på en gammel utedo som sto i uthuset til et venne par av oss, fruen i huset liker IKKE gamle ting, så jeg fikk det. Jeg liker det kjempe godt, passe slitt og nostalgisk, tenk hvor mange det er som har speilet seg i det opp gjennom tiden.


De to pyntetallerkenene som henger ved siden av speilet er jeg veldig glad i. Den som det står Fader vår på, fikk jeg av bestemor når jeg var liten. Den andre fant jeg i en brukt butikk en gang, og da tenkte jeg at de ville passe godt sammen, og det gjør dem jo. 

Jeg håper dere likte titten i gangen min, neste gang dere ser den så er den forhåpentligvis oppusset.

Jeg vil legge til at konkurransen min lar jeg bli gående til 1 oktober, så det er ennå mulig å henge seg på.

Ha en fortsatt flott torsdagskveld! 




1 kommentar:

  1. Hei :-)

    Koselig blogg og mange fine gamle ting :-) Det liker jeg :-)

    Ønsker deg en flott ny uke :-)

    SvarSlett