søndag 11. mai 2014

Bananpannekaker med havregrøt

Som jeg skrev i et tidligere innlegg så tester jeg fjordland havregrøt via buzzador. Her har dere enda en ide til hvordan bruke havregrøten til en supergod rett.

*

Dette ble frokosten min idag. Men jeg ser for meg at dette må være supert å ha med seg på stranda eller som kveldsmat/etter treningsmat.


Bananpannekaker

Fjordland havregrøt 370g
1 stor banan (most)
1 dl sukkerfri musli (min var med bær)
2 egg
1 ss fiberhusk


- miks alle ingredienser og la det stå å sette seg i 20 min

- stek på middels varme i litt olje eller smør

- jeg fikk 7 pannekaker


Topping

1 del yoghurt ( jeg brukte melon)
1 del mager kesam
1 appelsin i biter
5-6 store mynteblader
Agavesirup (kan erstattes med honning eller droppes)


- miks yoghurt og mager kesam 

- hakk mynte og del appelsinen i biter, vend så inn i yoghurt blandingen

- ha over på pannekaken, ha gjerne på mer appelsin og litt agavesirup.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar