søndag 16. september 2012

Søndag, besøk og baking

God søndag alle.

Idag var jeg tidlig oppe, ryddet og vasket.
Jeg syntes det er så godt å få gjort det på søndag, da er liksom huset klar for ny uke i morgen.

Og ingen ting er bedre enn å pusle med sitt eget helt alene tidlig på morgen. Mens jeg lot Tyttebær mannen sove lenge, så bestemte jeg meg for å bake noen Calzoner vi kunne ha til lunch, og jeg har tenkt til å gi dere oppskriften på våre to favoritter.
Disse er også uten kjøtt:)



Jeg bruker en vanlig pizzadeig, oppskriften jeg bruker ser slik ut:

PIZZABUNN

3 dl lunket vann
2ss olje
salt
7dl hvetemel
1pk tørrgjær

Jeg doblet denne oppskriften, siden jeg ville ha to forskjellige typer fyll.


Det ene type fyllet er med spinat og feta ost.

SPINAT OG FETA FYLL

Litt over en halv pose frosne spinat puter, tinte.
1,5 potet, kokt og moset.
En boks naturell feta.
1 egg
Salt og pepper.
Litt sitron saft

-Mos alt sammen til det blir en tykk masse.


Det andre fyllet er med tomat og champion.

TOMAT OG CHAMPION FYLL

En boks cherry tomater kuttet i små biter.
5 små championer kuttet i små biter.
1/2 rødløk kuttet i små biter.
1/2 paprika kuttet i små biter.
Et lite fed hvitløk.
Litt frisk oregano, salt og pepper. 
Dryss over litt olje, og bland alt sammen. 


Jeg steker disse på 200grader i ca 15 - 20min.
Også lager jeg en enkel hvitløks dressing ved siden av. 
Med rømme, frisk hvitløk, salt og pepper.

Så vi inviterte likegreit et vennepar og deres vakre sønn på lunch. Så formiddagen har vi koset oss med god mat, kaffe og skravling med gode venner :)
Deilig søndag!


1 kommentar:

  1. Oioi, denne oppskriften må jeg teste ut :) Så fantastisk godt ut!

    Ønsker dere en fin uke!
    Klem

    SvarSlett