fredag 9. mai 2014

Fjordland havregrynsmuffins

Da ønsker jeg å legge ut en super enkel oppskrift på noen skikkelig gode og sunne havregrynsmuffins.
Et absolutt lovlig alternativ til lunsj, og hva er vel ikke bedre enn å kunne spise muffins til lunsj ;)

*

Jeg tester her fjordlands nye havregrøt via buzzador, grøten i seg selv inneholder bare 400 kcal, den kan enkelt varmes opp i micro. Med litt sukrin og kanel så har du en super frokost, lunsj eller etter trenings mat.
Eller du kan gjøre som meg å lage enkle og supergode muffins i helgen.



Havregrynsmuffins 

En pakke fjordlands havregrøt
1 dl speltmel
5 ss sukrin
1 ss rapsolje
10 dråper vaniljeessens
1 egg
1 ts bakepulver
Jordbær i biter ( eller andre bær/frukt)

- sett stekeovnen på 200 grader

- bland alle ingrediensene utenom jordbær

- ha over i muffinsformer (store former)

- fordel jordbærbitene i muffinsene, pass på å ikke ta for mange biter

- stekes i 40 min midt i ovnen.

- avkjøles på rist ( la dem bli helt kalde)


Topping

1 pakke philadelphia light
1 ss sitronsaft
4ss mager kesam
5ss sukrinmelis

1/4 jordbær på toppen :)

- ha alle ingrediensene i en bolle og visp til en glatt krem

- ha i en sprøyte og fordel på avkjøles muffins


Jeg fikk 8 muffins ut av denne oppskriften.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar